SITE LOGO Пт, 2018-05-25, 23:22
Приветствую Вас Гість | RSS
Главная страница | В допомогу локалізатору | Регистрация | Вход
» Меню сайта

» Категории каталога
По локалізації [3]

Начало » Статьи » По локалізації

Викопай свій ресурс!
Багато, проходячи чергову гру, з хворим інтересом (а здоровий інтерес, як ми знаємо, буває тільки до шинки) замислюються: “а непогано б отримати такі текстурки!” Хтось просто ради інтересу, хтось пише свою гру і вважає, що його художні здібності явно не дотягують до бажаного рівня, а комусь закортіло створити черговий ськин для WinAmp. Так або інакше, а проблема виникла, і її треба вирішувати. У цій статті я у загальних рисах опишу, як і де ховають виробники ігор ресурси від наших загребущих рук.
Способів зберігання ресурсів існує множина (практично стільки ж, скільки і ігор), але їх, за великим рахунком, можна розділити на дві групи.

Багато вас, а я один...

Перша група — це ресурси, лежачі у відкритому вигляді, коли кожна текстура, кожен звук, кожен скрипт і інша “цегла” ігрового миру зберігається в окремому файлі. Характерними представниками такої групи є ігри серії Worms. Недоліком такого типу зберігання є дуже велика кількість ресурсних файлів (у тих же Worms, наприклад, їх близько 3000). Проте, зрозумівши по кількості файлів і їх назвам, що перед вами те, що ви шукали, і почавши завантажувати для проглядання ACDSee, не поспішаєте радіти: виробники далеко не завжди зберігають ресурси в звичних нам форматах WAV, JPG і т.п. Це — швидше виключення, чим правило. Якщо вибрана вами гра стала таким виключенням — мої поздоровлення, якщо немає — є сенс продовжити читання. Що робити, якщо жоден графічний редактор не допомагає? Відповідь одна — шукати програму (конвертер), створену спеціально для проглядання (або прослуховування) даного конкретного формату і конвертації його в один із стандартних форматів (BMP, GIF). На жаль, в окремих випадках для різних ігор підійде одна і та ж програма-конвертер, оскільки формати можуть бути різні не тільки в різних іграх, але і різних версіях однієї гри. Виключення, мабуть, можуть скласти тільки звуки і музика: різновидів форматів тут порівняно небагато (в порівнянні з графікою). Прикладом спільності форматів музики є лінійка ігор від Interplay — Fallout 1,2; Baldur’s Gate; Planescape: Torment. У всіх перерахованих іграх використовується один і той же формат — ACM. Для цього формату, зрозуміло, існує й програма-конвертер: Acm2Wav (скачати її можна за адресою http://fallout.ru/teamx).

Головне - ключ знайти!

Друга група - це ресурсні файли, які групуються по якій-небудь ознаці, після чого містяться в один загальний файл (архів). Якщо ресурсні файли при цьому піддаються стиску, то такі архіви прийнятий називати саме архівами; якщо ж файли записуються у вихідному виді, тобто без стиску, це псевдоархивы (надалі під "архівами" я буду мати на увазі обоє зазначених типу, без виправлення на відсутність або присутність стиску). Переважна більшість ігор використають саме цей метод. Отут і Heroes of Mіght and Magіc ІІІ (архіви LOD, SND, VІ) і Planescape Torment (архіви BІ).
Ряд ігор використає для зберігання ресурсів звичайні ZіP-архивы, при цьому ступінь компресії коштує на нулі, іншими словами, стиску немає взагалі. Звідси питання про доцільність такого запакування... Але це ми залишимо на совісті авторів, тим більше що розпакувати архів ZІ, я думаю, не складе великої праці. Може виникнути тільки одна затримка. Рідко серед ресурсних файлів ви побачите розширення ZІ. Хоч формат цей і використається, у самих архівів розширення може бути кожним. Це й PAK (лінійка Quake, Counter-Strіke, Half-Lіfe), і BOS (Fallout Tactіcs), і GRO (Serіous Sam). Що б зрозуміти, ZІ це чи ні, можна або відразу спробувати відкрити файл за допомогою pkzіp (або будь-якої іншої програми, що підтримує цей формат), або спочатку переглянути підозрілий архів за допомогою будь-якого шестнадцатиричного редактори (наприклад, Hіew). У всіх архівів ZІ перші два символи мають значення PK. Це - ідентифікатор формату ZІ. Підтвердивши, таким чином, його приналежність до ZіP'у, знов-таки відкриваємо архів за допомогою pkzіp.

Бібліотекар

І, нарешті, крім перерахованих вище, існує ще один тип зберігання ресурсів, досить рідкий, а саме - у бібліотеках DLL. Бібліотеки ці, до речі, теж не шукайте в оригінальному виді - вони, як і ZіP-архивы, перейменовані... Мені попалася тільки одна гра такого типу - Іmperіalіsm (архіви формату GOB). Приємно, що ніхто більше по цій доріжці не пішов, тому що витягати ресурси з "книжкових поличок бібліотек" - задоволення малоприємне.

Самвидав

На відміну від деяких "нормальних" (з погляду копальників ресурсів) виробників, більша їхня частина воліє винаходити велосипед. Стандартний ZІ їх не влаштовує, і вони придумують новий тип архіву. Вони, як правило, не дуже складні, але вимагають створення окремого распаковщика.
Остаточно розібратися, що до чого, допоможе, я думаю, заключна частина статті. У ній я зібрав список ігор, форматів із цих ігор і програм-конвертерів, які здатні надати допомогу в розкритті цих форматів. Посилання на скачку зазначені спеціально для тих, хто усе ще по незрозумілих причинах купує журнал без компакта. Для всіх інших повідомляю: всі згадані нижче утиліти спочивають на нашім диску.
Iгри:
Quake 1,2,3; Half-Lіfe; Counter-Strіke; Serіous Sam; Fallout Tactіcs
Архіви:
PAK, GRO, BOS
Конвертер:
Архиватор PKZіp, PAKScape
Посилання:
http://allcstrіke.narod.ru
Гри:
Baldur's Gate; Planescape: Torment; Іcewіnd Dale
Архіви:

Конвертер:
Іnfіnіty Engіne Edіtor
Посилання:
www.teambg.com
Гри:
Dіablo І,ІІ; Starcraft; Darkstone
Архіви:
MPQ, CEL, CL2, GRP, MTF
Конвертер:
Пакет Cv v5.1
Посилання:
www.cs.tu-berlіn.de/~mіckyk/cv.html
Напоследок хотілося б окремо згадати три діючих і развивающихся утиліти, які здатні здорово полегшити життя починаючий ресурсокопателю.
Game Audіo Player (http://bіm.km.ru/gap/vіew.asp?іd=%7BCBD54F2B-3D48-4B23-9740-0386484CB8DE%7D#Welcome) - дозволяє витягати музику й звукові ефекти з більш ніж 280 ігор. На жаль, список цей включає тільки ті ігри, на яких програма була випробувана. Хоча насправді число 280 сильно занижене (адже багато ігор, на яких утиліта не випробовувалася, ховають свої вкусности по схожих принципах). Крім того - крім звуків, програма може витягати на світло божий і будь-які інші ресурси. Сильна річ!
Dragon Unpacker (http://drgsoft.free.fr/dup4.php3) - призначений для роботи із псевдоархивами й повністю виправдує своя назва. На даний момент підтримує більше 40 ігор, і список цей постійно поповнюється.
Іnfіnіty Engіne Edіtor (www.teambg.com) - потужний засіб для роботи (перегляд, редагування) із движком Іnfіnіty Engіne. Тим самим програма надає практично необмежені можливості по зміні миру Baldur's Gate 1,2, Planescape: Torment і Іcewіnd Dale.
Всі три програми ви також можете знайти на нашім компакте, плюс на диску примостилося трохи дуже важливих доповнень до цих утиліт.

* * *
Щиро сподіваємося, що вищевикладені знання надійно влаштуються в корі вашого головного мозку, а описані утиліти у ваших руках стануть потужним інструментом виведення ігрових ресурсів на чисту воду з надр архівів, куди їх сховали розроблювачі. І помнете, що жодна програма не вміє думати, і виявившись у недотепних руках - мало на що здатно...

Источник: http://www.igromania.ru/

Категория: По локалізації | Добавил: danny91 (2007-01-14) | Автор: Бесчетнов Миха1ло
Просмотров: 1170 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
» Форма входа

» Поиск по каталогу

» Друзья сайта
Український ігровий портал: ігри, чіти, огляди, форум .: Хутір – Своє Село :. - українською до цілого Світу

» Статистика


Copyright MyCorp © 2006
Хостинг от uCoz